recenze_vlastni_spravedlnost_camilla_lackeberg

Recenze: Camilla Läckberg – Vlastní spravedlnost

Ve čtvrtém díle krimisérie s Patrikem Hedströmem a Erikou Falckovou probíhají čilé plány na svatbu. Rodinnou idylku policejního vyšetřovatele a nadějné spisovatelky však záhy naruší podivná autonehoda prodavačky Marit. Rozvedená prodavačka je nalezena ve vybouraném autě mrtvá a podle krevních testů vše jednoznačně ukazuje na autonehodu v opilosti. Bývalý manžel i současná přítelkyně Marit Kaspersenové se však shodují na tom, že Marit byla zarytá abstinentka a Patrick s týmem při ohledání těla objevují i další nesrovnalosti.

V Tanumshedě se navíc rozjíždí natáčení slaboduché reality show za účelem zvýšení turistické atraktivity města. Starostův plán městečko zviditelnit sice začne nabírat jasnější obrysy, nicméně v jiném smyslu, než by se kdo nadál. Jedna z účastnic reality show, Barbie, je nalezena zavražděna v popelnici. Co obě vraždy spojuje? Jak do kontextu zapadá pohádková kniha? Patrik Hedström se spolu s vyšetřovacím týmem pouští do pátrání, byť by mělo ohrozit svatbu s Erikou.

vlastni_spravedlnost_rcenze
2016-10-02_1335_001Camilla Läckberg je důkazem, že ženy skutečně zvládají dvě věci najednou. Propojení dvou zdánlivě nesouvisejících případů zde kráčí ruku v ruce s dějovou linií z minulosti, která stránku po stránce dostává úplně jiný rozměr, a vytváří dokonalý celek. I z nudného prostředí reality show dokázala Läckberg vykřesat to nejlepší a povýšit tak problematiku na vyšší úroveň. Ať už autorka do svých románů čerpá inspiraci kdekoli, daří se jí udržovat stabilní kvalitu celé série a nezaostávat za vysoko nasazenou laťkou prvního dílu.

2016-10-02_1408Malým mínusem se může jevit šablonovitost románu. Přestože každý díl série je nositelem zcela originálního příběhu, postup vyšetřování a odhalení pachatele zůstává neměnný, stejně jako dvě paralelní dějové linie. Je jen otázkou času, kdy dojde k nevyhnutelnému a závěr dalšího románu už nebude pro čtenáře žádným překvapením.

Přesto se však Vlastní spravedlnost (a celá série) řadí mezi špičku severských krimirománů.

Camilla Läckberg
Camilla Läckberg

Camilla Läckberg je oblíbenou švédskou autorkou detektivek, jednou z nejmladších a zároveň nejnověji objevených pro mezinárodní literární scénu. Začínala jako ekonomka, avšak kurz tvůrčího psaní ji navedl novým směrem a nyní okupuje přední příčky skandinávských bestsellerů. Hlavními hrdiny doposud sedmidílné série detektivek jsou spisovatelka Erica Falcková a detektiv Patrik Hedström. Všechny díly se odehrávají v přímořském městečku, autorčině rodné Fjällbacce.
Spolu se spisovatelkou Denise Rudbergovou Camilla uváděla televizní pořad o literatuře s výmluvným názvem Läckberg & Rudberg.
Je nejen úspěšnou spisovatelkou, ale také matkou od dětí, a to ji motivovalo k napsání originální dětské knihy o zázračném miminku Super-Charlie. S přítelem a třemi dětmi na předměstí Stockholmu.

Knihu můžete zakoupit v knihkupectví Arara.cz, kterému tímto děkujeme za recenzní výtisk.