recenze-zasluhuje-zemrit-lisa-jackson

Recenze: Lisa Jackson – Zasluhuje zemřít

Americká spisovatelka Lisa Jackson není právě krimi autorkou a dá se říct, že se k tomuto žánru dostala víceméně náhodou. Doposud vydala více než 70 románů pro ženy a autorčiny sklony k romantice jsou znát i z jejích krimirománů. Přestože tedy Lisa Jackson v posledních letech tíhne k napětí a zločinu, její romány jsou stále zařazovány mezi romány pro ženy.

Šestý román série s detektivkami Alvarezovou a Pescoliovou nás opět zavádí do Medvědího Brodu v Montaně. Uprostřed kruté zimy rančeři objeví v jezeře tělo mrtvé ženy, které chybí malíček. Obě detektivky jsou tak postaveny před skutečnost, že v městečku opět řádí vrah a je jen otázkou času, kdy vody vyplaví další tělo. Situaci ženám neusnadňuje ani fakt, že jejich oblíbený šerif v nemocnici podlehl střelným zraněním a na jeho místo nastupuje nesympatický Blackwater.

Jessica hledá v Medvědím Brodě úkryt před svým bývalým manželem. Je přesvědčena, že opět usiluje o její život, a tak s pomocí převleků a paruk zkouší štěstí pod falešným jménem už v několikátém státě. Když se v restauraci, kde pracuje, dozví o nálezu mrtvé ženy bez prsteníčku, je si jistá, že manžel je jí opět na stopě…

Román Zasluhuje zemřít je příjemným završením početné série Alvarezová & Pescoliová. Ačkoli je ladění celé série poněkud naivní a jednoduché, ani tento poslední román neurazí a dokonale splňuje veškerá kritéria nenáročné knihy na dlouhé cesty.

Hlavní hrdinky a jejich nejbližší sice postupem celé série procházejí nevyhnutelným vývojem, ovšem jejich psychologické zrání je bezpodmínečně přizpůsobeno cílové skupině – čtenářkám, které Lisu Jackson vyhledávají zejména jako autorku harlekýnek. Alvarezova s Pescolivou jsou tedy sice popisovány jako silné a nezávislé ženy, nicméně způsob vyobrazení je podán tak nešikovně, že se výsledek míjí s účinkem. Autorce tedy za psychologii postav zapisujeme černý puntík.

2016-10-02_1408Ani samotná zápletka není pro čtenáře Lisy Jackson ničím novým a šokujícím. Jelikož se autorka ve všech románech striktně drží svého nezaměnitelného stylu, tušíme dříve než v polovině knihy, kdo stojí za vším spáchaným zlem v Medvědím Brodě a to i přesto, že se nás autorka snaží svést ze stopy. Zkrátka, zvyk je železná košile a někdy je dobré staré obyčeje pozměnit.

2016-10-02_1335_001Abychom jen nehanili, je nutno uznat, že všechny romány Lisy Jackson jsou prezentovány neuvěřitelně čtivou a lákavou formou a od vyloženě oddechové autorky by bylo nevhodné požadovat něco víc. Mužské čtenáře román tedy pravděpodobně neosloví, ale mezi ženami si jistě najde nejednu fanynku.

Lisa Jackson

Lisa JacksonLisa Jackson přišla ke spisovatelské profesi čirou náhodou. Nezačala psát proto, aby naplnila své literární ambice, ale aby zaplnila smysluplnou činností volné večery.

Svého rozhodnutí nemusela vskutku nikdy litovat. Každá její novinka se bezprostředně po vydání ocitá na špičce žebříčku nejprodávanějších knih nejen v domovských Spojených státech, ale i ve třicítce dalších zemí. České překlady vydává nakladatelství DOMINO.

Knihu můžete zakoupit v Nakladatelství DOMINO, kterému tímto děkujeme za recenzní výtisk.