recenze-audiokniha-lovec-keraliku

Recenze: Lovec Králíků (audiokniha)

Už i šestý díl série s Joonou Linnou se konečně dočkal audio zpracování a můžeme s čistým svědomím prohlásit, že nedostatky v samotném obsahu románu nakladatelství OneHotBook obratně vyvažuje a dohání formou a volbou interpreta.
Joona Linna je kliďas a ani to, že už dva roky zírá do zdi své cely ve věznici s nejvyšší ostrahou, mu jeho pokoj v duši nebere. Ve chvíli, kdy policii přestane stačit dech v případu vraždy švédského ministra, však Joona získává nečekanou propustku z basy a společně se svou bývalou parťačkou Sagou Bauerovou se svým svérázným způsobem vydává po stopách profesionálního vraha. A tehdy započíná lov.

Po bizarní odbočce z vyšlapané cestičky krimi přímo do zrádných vod jakéhosi scifi v podobě Playgroundu se Kepler k naší obrovské radosti vrátil k sérii s Joonou Linnou. Po vzniklé delší pomlce se však naše očekávání nakumulovala a expandovala do nevýslovných rozměrů, proto byl Lovec králíků pro některé trochu zklamáním. O mínusech tohoto románu jsme se již však rozepisovali v předchozí recenzi na knižní podobu příběhu, teď si vezmeme na paškál audioverzi.

lars-kepler-lovec kralikuRecenze knihy

Nakladatelství OneHotBook ani tentokrát nezkoušelo nové recepty a tak i šestý díl této řady spadl do klína herci Pavlu Rímskému, ačkoli rčení „spadlo do klína“ je v tomto případě velmi nefér. Rímský měl už při dřívějším obsazení do keplerovek možnost ukázat, že právě jeho hluboce a zněle zabarvený hlas je onou životodárnou tóninou pro Keplerovy romány a nutno podotknout, že tuto příležitost využil skutečně do poslední vteřiny přednesu.

Herec svým podáním audioknihy jen potvrzuje svůj punc profesionála a propůjčuje Lovci králíků své nezaměnitelné charisma natolik výrazně, že si už Joonu Linnu nedovedeme představit jinak. Vzhledem k stoprocentní práci a nasazení pana Rímského není co se týče interpretace knize co vytknout. V OneHotBook vědí, že správně zvolený narátor dokáže pozvednout i slabý příběh na velmi přijatelnou úroveň a třebaže se Lovec králíků neřadí mezi úplně podprůměrné kousky, je jeho audio zpracování o mnoho levelů výše než klasická kniha a to právě díky panu Rímskému a vhodně zvolenému hudebnímu doprovodu. Lidé z hudebního oddělení nakladatelství jsou mistři každým coulem a i tentokrát se každý tón vyznačuje puntičkářskou přesností a jistotou, kdy zmírnit napětí a kdy naopak gradovat. Pokud se rozhodujete mezi klasickou papírovou či elektronickou verzí a audiovkou, je naše doporučení zcela jednoznačné!

Za poskytnutí  audioknihy děkujeme vydavatelství OneHotBook.