recenze_amnezie

Recenze: Michael Robotham – Amnézie

Australský autor se původně živil investigativní žurnalistikou. Působil v USA, v rodné Austrálii i ve Velké Británii. Pod pseudonymem vydal deset knih popisující život osobností v politice, sportu, umění a vědě. Amnézie je druhým románem série s Josephem O’Loughlinem.

Je chladná noc a v Londýně to rozhodně neznamená vhodné podmínky ke koupání v Temži. Detektiva Vincenta Ruize z řeky vytahují doslova za pět minut dvanáct. Nohu má muž prostřelenou a přestože neutrpěl vážná zranění hlavy, události posledních dní si vůbec nepamatuje. Vincent ví, že je stárnoucí a několikrát rozvedený detektiv, ovšem ohledně událostí, které ho v noci uvrhly do náruče Temže, má velké okno. Je jasné, že se jednalo o akci na vlastní pěst a policejní komisař kvůli tomu zuří. To však Vincentu Ruizovi dělá nejmenší starosti. V nemocnici se ho někdo pokusil zabít a při vyšetřování byla v Ruizově kabátě nalezena fotka tři roky pohřešované holčičky. Za vraždu Mickey Carlyové byl odsouzen soused, nicméně Ruiz tomu nikdy nevěřil. Proč však u sebe má fotku dívky? Souvisela jeho akce na lodi právě s jejím zmizením? Žije ještě? Detektiv Ruiz se s vydatnou pomocí svého kamaráda psychologa vydává na strastiplnou cestu po stopách zmizelého děvčátka, při níž nejenže přichází k paměti, ale rovněž rozněcuje staré rány, které se od posledně nestačily zhojit.

amnezie
Ti, kteří v minulosti už v rukou drželi nějakou Robothamovu knihu ví, že autora je na investigativní žurnalistiku škoda, přestože kvalitních novinářů je jen hrstka. Napětí, které Robotham dokáže v románech vytvořit, je takřka hmatatelné, a kráčí ruku v ruce s brilantně vykonstruovaným příběhem. Robotham ve své tvorbě hojně využívá analytické myšlení, díky němuž se ani nejkomplikovanější děj nehroutí a všechna ozubená kolečka do sebe perfektně zapadají. Stejně jako v předchozích románech si autor nechává prostor pro třešničku na dortu, kterou čtenáři dokonale vezme dech.

Michael Robotham je přesto všechno pořád autorem dost opomíjeným a ačkoli je pravdou, že kvalitní zboží nepotřebuje reklamu, je škoda, že tomuto autorovi není v médiích věnována žádná pozornost. Amnézie je lahůdkou, která potěší všechny autorovy příznivce i čtenáře, kteří vyhledávají romány s tématikou záhadně zmizelých osob. Román je skvělou volbou pro milovníky precizně vystavěných zápletek, které se podobají dílkům skládačky a v závěru prezentují dokonalý obraz zločinu.

Knihu můžete zakoupit v knihkupectví arara.cz, kterému tímto děkujeme za recenzní výtisk.