recenze_sachove_figurky

Recenze: Peter May – Šachové figurky

Fin Macleod už na rodném ostrově Lewis stihl opět zapustit kořeny. Jizvy z traumatu způsobeného tragickou smrtí jeho malého syna už se pomalu zhojují a naopak upevňuje vztah s dlouho netušeným synem Fionnlaghem a svou dávnou láskou Marsaili.

Fin se na ostrově stává pomocnou sílou v hospodářství, kde se při hledání pytláků setkává s bývalým kamarádem Piskořem. Piskoř bere pytlačení jako hru a když při svém útěku Fina málem zabije, objevují oba přátelé ve zmizelém jezeře mezi skalami letadlo Roddyho Mackenzieho. Roddy byl Finův a Piskořův přítel z kapely a před sedmnácti lety nadějná hvězda rockové scény zmizela i se svým letadlem. Po otevření letadla Fin nachází v pilotní kabině ostatky, jejichž pitva určí, že mrtvý byl zavražděn. Co se stalo s Roddym a komu mohl mladý muzikant překážet natolik, aby byla jeho smrt nevyhnutelná? Proč se Piskoř chová podezřele a kdo všechno se ocitá v kruhu podezřelých? Fin se věrný svému policejnímu čichu vydává po stopách tajemství ukrytého mezi rozbouřenými vodami Hebrid.

sachove_figurky_may

Třetí díl série Ostrov Lewis nijak nezaostává za předešlými romány. Hebridy zůstávají neměnné napříč staletími, nějaký dramatický vývoj v prostředí tedy v románu nelze čekat a to je jen dobře. Poskytují svým kouzlem ideální živnou půdu pro vyšetřování vraždy na vlastní pěst a pod deštěm ztěžklými mračny se snadno schová lecjaké tajemství – dokud ovšem na scénu nenakráčí kudrnatý Fin a nevnese světlo do mnoha nejasností.

Peter May zůstává i ve třetím díle série věrný jakési mystičnosti, kterou uplatňuje pomocí vytvoření vedlejší dějové linky z minulosti. Fin a Piskoř se v mládí díky starému veteránovi dozvídají, že jejich pevné přátelství nestojí jen na základech, které si vybudovali oni sami, nýbrž má kořeny hluboko v minulosti.  Finovo současné vyšetřování se pravidelně střídá s náhledy do doby, kdy se začínala stahovat smyčka kolem zmizelého Roddyho a vztahy, které tehdy mezi členy kapely panovaly, dnes Finovi otevírají oči a směřují ho na správnou stopu.

Rovněž gradace a závěr jsou opět lahůdkou, May nechává čtenáře ukolébat pocitem bezpečí, načež udeří nečekaným zvratem a román uzavře událostí, která slibuje další pokračování. Tentokrát však stojíme na konci série, tudíž se zdá, že nás další pokračování nečeká. Nebo snad nakonec ano?

2015-12-29_2204_002

Další recenze od autora Peter May:

Recenze: Peter May – Útěk

Recenze: Peter May – Skála

Recenze: Peter May – Ostrov Entry (audiokniha)

Recenze: Peter May – Kritik

Recenze: Peter May – Výjimeční lidé

May-PeterPeter May

(nar. 1951) pochází z Glasgow, nyní žije ve Francii. Pracoval jako novinář a televizní scenárista. V současné době se živí jako spisovatel. Celosvětové renomé mu přinesla šestidílná série čínských thrillerů. V nakladatelství Host již vyšly tři díly této série: Pán ohně (2015), Čtvrtá oběť (2015) a Sál smrti (2016), stejně jako autorova bestsellerová trilogie z ostrova Lewis zahrnující romány Skála (2013), Muž z ostrova Lewis (2014) a Šachové figurky (2014). Na jaře 2015 vyšel první díl série Akta Enzo, odehrávající se ve Francii, nazvaný Výjimeční lidé.